Equally well
ArtsEqual tutkii, kuinka taide voi lisätä tasa-arvoa ja hyvinvointia ja miten se voisi olla kaikille kuuluva peruspalvelu. Tässä blogissa näytetään, mistä kaikesta ArtsEqual rakentuu.
Tietoa blogistaArtsEqual tutkii, kuinka taide voi lisätä tasa-arvoa ja hyvinvointia ja miten se voisi olla kaikille kuuluva peruspalvelu. Tässä blogissa näytetään, mistä kaikesta ArtsEqual rakentuu.
Tietoa blogistaMiksi ArtsEqual-hankkeen tutkimuksia ei hyödynnetä Suomen musiikkikoulutuksen uudessa visiossa, kysyy tutkijamme Tuulikki Laes.
Suomen poikkisektorinen kulttuurihyvinvointityö sai merkittävän tunnustuksen, kun WHO:n Euroopan osasto julkisti taiteen, terveyden ja hyvinvoinnin yhteyksiä kartoittavan raportin Helsingin Musiikkitalolla 11. marraskuuta.
Taidekasvatus on merkittävä panostus ihmisten yhteiseen kulttuuriseen pääomaan, joka kehkeytyy voimavaraksemme. Tässä tekstissä pohdin taidekasvatuksen mahdollisimman laajaa vaikuttavuutta. Se voisi toteutua peruskoulun ja taiteen perusopetuksen lisäksi etsivän kulttuurityön kautta.
Learnification causes us to lose sight of the “for whom” and “for what” of education.
Havainnoimme useiden päivien aikana lasten arkea helsinkiläisessä peruskoulussa.
Four participants of ”Arts Without Borders” conference write about the conference and the insights they had.
Riittääkö taiteilijan tai taiteilija-pedagogin aiempi koulutus ja ammattieettinen ohjeistus ohjaamaan vuorovaikutussuhteissa ja vastuussa taiteen ja sosiaali- ja terveysalan rajapinnassa?
Ruumiillisia harjoitteita -tuotanto tutkii erilaisten aistiharjoitteiden avulla, kuinka voisimme kohdata toisemme uusin tavoin, ihmisenä ihmiselle, ja kokea ympäristömme niin, että voisimme yhdessä luoda sitä ja muodostaa sille merkityksiä.
The Floora-project is proving that there are different possibilities to approach music education, talent, musicality, motivation and a lifelong interest and love for music from many angles.
Hyvinvoinnin välitystoimisto vieraili Lontoossa Graeae Theatre Companyn vieraana.
We love brain news because we identify as thinking beings.
Tämän kirjoituksen ydin on koottu vanhempien ja lasten tanssillisen yhteistoiminnan kokemuksista. Fasilitoin osallistuvan tutkijan roolissa taiteellisia prosesseja Vapaassa Tanssikoulussa Itä-Helsingissä vuosina 2012–2016. Näistä prosesseista muodostui sarja, joiden osallisina olivat pääasiassa tanssin perusopetuksen poikaoppilaat.
French philosopher Jacques Rancière’s presupposition of equality, can be seen woven into many of our research designs, our interventions, and even our public media material – this ‘radical perspective’.
Jussi Lehtonen kiersi muusikko Mikko Perkolan kanssa Pietarin psykiatrisissa hoitolaitoksissa esittämässä runo- ja musiikkiesitystä. Lehtonen kertoo kokemuksistaan ja pohtii Suomen ja Venäjän eroja.
Kai Lehikoinen vastaa Anna Perhon Ilta-Sanomien kolumniin, jossa Perho kommentoi Lehikoisen aiempaa haastattelua.
Anne Pässilä ja Eili Ikonen keskustelevat taiteesta ja sote-sektorista.
Lähtökohtani on, että Suomessa ooppera ei ole kuollut – ainakaan Žižekin ja Dolarin tarkoittamassa mielessä. Päinvastoin.
Mitä jos olisit kasvanut yhteiskunnassa, jossa jokaisen ihmisen musiikilliseen toimijuuteen satsattaisiin yhtä paljon kuin nyky-Suomessa terveydenhuoltomenoihin?
ArtsEqual tutkii, kuinka taide voi lisätä tasa-arvoa ja hyvinvointia ja miten se voisi olla kaikille kuuluva peruspalvelu. Mutta mitä kaikkea se tarkoittaa käytännössä? Tässä blogissa näytetään, mistä kaikesta ArtsEqual rakentuu.
ArtsEqual studies how art can increase equality and well-being, and how it could be a public service that belongs to all. But what kind of things does this mean in practice? This blog describes what ArtsEqual is all about.