Living art pedagogy
Teachers, students, and alumni talk and write about performing arts pedagogy, studying and teaching.
About this blogTeachers, students, and alumni talk and write about performing arts pedagogy, studying and teaching.
About this blogTeatteriopettajan koulutusohjelman matka Tanskan Esbjergin KLAP lastenteatterifestivaalille, tapahtui keskellä keväisiä opintokiireitä. Festivaalin valtava esitysmäärä antoi mahdollisuuden runsaille ja monipuolisille teatterielämyksille, ja siihen osallistuminen oli osa koulutusohjelman kansainvälinen toiminta -kurssia.
Katso videokooste lokakuussa järjestetystä tapahtumasta.
See video of the event that was organised in October 2023.
Juhlapuheita (celebratory speeches) -sarjan toinen julkaisu on puhe tanssi- ja teatteriopettajan maisteriohjelmista valmistuville opiskelijoille toukokuussa 2017. Puheen piti professori Eeva Anttila niin sanotussa pikkupubliikissa, maisteriohjelmien sisäisessä tilaisuudessa ennen varsinaista valmistujaistilaisuutta. Moni puheessa mainittu asia näyttää edelleen olevan varsin ajankohtainen.
Tämä kolmen blogikirjoituksen sarja perustuu paneelikeskusteluun, joka toteutui osana Pedan – Taideyliopiston Teatterikorkeakoulun tanssin- ja teatteriopettajan maisteriohjelmien – joulukuussa 2022 järjestettyä 25-vuotisjuhlaseminaaria. Tanssipedagogiikan lehtori, väitöstutkija Liisa Jaakonahon koolle kutsumassa paneelissa väitöstutkijat Tuire Colliander, Pauliina Laukkanen ja Kenneth Siren pohtivat tutkimustensa erityisiä positioita ja merkityksiä suhteessa oman alansa tutkimukseen ja lähialojen kenttään. Blogisarjassa Liisa, Pauliina, Tuire ja Kenneth jatkavat keskustelussa esiin nostettujen kysymysten pohtimista ja ajattelunsa artikuloimista yhteisen tekstin muodossa
Tämä kolmen blogikirjoituksen sarja perustuu paneelikeskusteluun, joka toteutui osana Pedan – Taideyliopiston Teatterikorkeakoulun tanssin- ja teatteriopettajan maisteriohjelmien – joulukuussa 2022 järjestettyä 25-vuotisjuhlaseminaaria. Tanssipedagogiikan lehtori, väitöstutkija Liisa Jaakonahon koolle kutsumassa paneelissa väitöstutkijat Tuire Colliander, Pauliina Laukkanen ja Kenneth Siren pohtivat tutkimustensa erityisiä positioita ja merkityksiä suhteessa oman alansa tutkimukseen ja lähialojen kenttään. Blogisarjassa Liisa, Pauliina, Tuire ja Kenneth jatkavat keskustelussa esiin nostettujen kysymysten pohtimista ja ajattelunsa artikuloimista yhteisen tekstin muodossa.
Tämä kolmen blogikirjoituksen sarja perustuu paneelikeskusteluun, joka toteutui osana Pedan – Taideyliopiston Teatterikorkeakoulun tanssin- ja teatteriopettajan maisteriohjelmien – joulukuussa 2022 järjestettyä 25-vuotisjuhlaseminaaria. Tanssipedagogiikan lehtori, väitöstutkija Liisa Jaakonahon koolle kutsumassa paneelissa väitöstutkijat Tuire Colliander, Pauliina Laukkanen ja Kenneth Siren pohtivat tutkimustensa erityisiä positioita ja merkityksiä suhteessa oman alansa tutkimukseen ja lähialojen kenttään. Blogisarjassa Liisa, Pauliina, Tuire ja Kenneth jatkavat keskustelussa esiin nostettujen kysymysten pohtimista ja ajattelunsa artikuloimista yhteisen tekstin muodossa.
Teatteriopettajan maisteriohjelman opiskelijan kokemuksia kansainvälisen toiminnan kurssilta Aprilfestivaalilta Esbjergistä, Tanskasta.
Dialogien kolmas osa.
Dialogien toinen osa.
Dialogien ensimmäinen osa.
Mitä tapahtuu, kun perinteisen draaman rakastaja hylkää illuusion?
Exercises for self-installation, (play)fully me
How do we perceive our playful self? What do we find interesting about peeking into our peer’s video? How can we hack this representation? Join us to experiment your playful self with objects and installation art!
How will one’s everyday environment unfold through artistic exercises? What
about one’s own body when situated in that environment in unusual ways? In this
session, we will attempt to experience our surroundings differently when guided by
showing and concealing, and improvising movement and remaining statue-like.
Read about dance and theatre pedagogy master’s programmes’ event-filled fall semester.
*Cuerpa is a symbolic reappropriation of the female form of the Spanish word for body: “cuerpo”. Welcome to join this workshop to experiment together with an eclectic selection of popular Latin music and dance improvisation scores. The prompts aim to focus on movement patterns present in Latin dances, while drifting away from too coded and gendered movements.
Welcome to investigate personal subjects in an online practice session of choosing the artistic core.
The Body of PresenceWhat does it mean to be present in performing? How does presence come about? Join us to learn about the bodily practice to ponder on presence led by Yuko Takeda.
A blog of dance pedagogy and theatre pedagogy master’s programmes in which teachers, students, and alumni talk and write about performing arts pedagogy, studying and teaching. The blog contains texts and podcasts.
Tanssinopettajan ja teatteriopettajan maisteriohjelmien blogi, jossa ohjelmissa opettajat, opiskelijat ja alumnit puhuvat ja kirjoittavat esittävän taiteen pedagogiikasta, opiskelusta ja opettamisesta. Blogi sisältää tekstejä ja podcasteja.