Uusimmat kirjoitukset blogeissa
Mitä Taideyliopiston blogeissa kirjoitetaan juuri nyt.

Mitä Taideyliopiston blogeissa kirjoitetaan juuri nyt.
You can suggest a new work for the Academies series, apply for financial support for the work in accordance with the Committees financial policy or present other initiatives relating to publishing. The Publications committee of the Theatre Academy allocates financial support for book projects that promote teaching or research in the fields of the Theatre Academy, that initiate debate on current issues in performing arts, as well as translation projects. The Academy can also participate in joint ventures with publishing companies.
Teatterikorkeakoulun julkaisutoimikunnalle voi ehdottaa uusia teoksia julkaisuprosessiin, hakea niille rahallista avustusta julkaisutoimikunnan avustusperiaatteiden mukaisesti, tai esittää julkaisutoimintaan liittyviä avauksia ja ideoita.
Kerätyt kokemukset ja esimerkit nivoutuivat yhteen hankkeen loppuseminaarissa ja -julkaisussa.
Keskustelu tanssitaiteilija Heidi Seppälän kanssa dekolonialistisesta tanssinopetuksesta, pohjoismaalais–länsiafrikkalaisesta yhteistyöstä ja opinnoista taidealojen erillisissä opettajan pedagogisissa opinnoissa.
The Library and Publications Committee of the Academy of Fine Arts at the University of the Arts Helsinki is looking for new works for the Academy’s publications series. One can apply for financial support for books that will be published during 2023–2024.
Taideyliopiston Kuvataideakatemian Kirjasto- ja julkaisutoimikunta etsii uusia käsikirjoituksia ja kirjaideoita julkaisusarjoihinsa. Toimikunnalta voi hakea rahallista avustusta julkaisuhankkeille, joiden toteutusajankohta sijoittuu vuosille 2023–2024.
Elämme parhaillaan aikaa, jolloin opettelemme ja kokeilemme sitä, miten työpäivänsä ja -viikkonsa suunnittelisi: kotona etäkokoustaen ja muut työt pääosin toimistolla vai päinvastoin, toimistolla kokouksia varten ja kotona kirjoitus- ja valmistelutyötä tehden.
Työtä kestävän opiskeluympäristön puolesta voidaan tehdä kaikissa akateemisissa yksiköissä. Se voi pohjautua ympärillä oleviin laajoihin yhteyksiin ja muuttua teoiksi arjen käytännöissä, sanoo professori Heidi Partti. Sibelius-Akatemian tohtorikoulu- ja tutkimusyksikkö MuTri julkaisi omat viisi ekologista tavoitettaan 10-vuotisjuhlansa kunniaksi.
Mitä jos peruskoulun kemian opetus olisi hanketoiminnan varassa? Visiohankkeen projektipäällikkö Susanna Metsälä vertaa Taidetestaajia kuvitteelliseen Kemiantestaajat -hankkeeseen.
”Kurssi näytti, että meillä on kasvamassa Oulun seudulla monia lahjakkaita sekä innostuneita lapsia ja nuoria. Tämänkaltainen yhteistyö on tarpeellista ja erittäin tervetullutta.”
Finland har inte lyckats skapa jämlika förutsättningar för alla barn och unga att syssla med olika konstformer på sin fritid. För att förbättra situationen gör Svenska kulturfonden åren 2023-2025 en strategisk satsning på sex miljoner euro.
Hankekumppanimme Turun yliopiston projektiasiantuntija Nanna Rintala kirjoittaa hankkeen toimenpiteistä.
Mitä juuri tällä maailmansivulla taideopettajan olisi tärkeää muistaa — ja muistaa tuoda mukanaan?
A conversation in book form between Juli Reinartz, Liz Rosenfeld, and Tanja Erhart in the frame of the research project “Choreographic strategies of disorientation” at the Theatre Academy.
Hanna Juutilaisen odotettu huilukurssi Kotkassa ja Kouvolassa yhteistyössä Taideyliopiston Sibelius-Akatemian nuorisokoulutuksen kanssa saatiin vihdoin järjestettyä 26.-27.3.
Laulaminen ei vaadi paljon, mutta kaiken, todettiin Sirkka Parviaisen kurssilla Rovaniemellä.
Olen vuosien mittaan havainnut, että ammattimaisesta johtamisesta puhuminen yliopistossa herättää epäilyjä. Näihin epäilyihin sisältyy huoli siitä, että johtaminen tarkoittaa käskyttämistä ja ammattimainen tarkoittaa liike-elämästä tuotuja johtamisen käytäntöjä. Tarkennan tässä tekstissä asiaa väärinkäsitysten välttämiseksi.
Read about Nordic Choreographic Plarforms 5th meeting in Helsinki around the topics of artistic research.
Orkesterikirjallisuuden opintojakso järjestetään vuosittain kahtena eri viikonloppuna syksyllä ja keväällä. Ideana on tarjota mahdollisuus puhaltajille, harpuille ja lyöjille keskittyä heille haastaviin keskeisiin orkesteriteoksiin.