Art makes a difference
Research network CERADA's blog offers news and views about how research into arts education can have an impact on society.
About this blogResearch network CERADA's blog offers news and views about how research into arts education can have an impact on society.
About this blogHigher education institutions (HEIs) are integral to advancing societal progress by tackling challenges, providing solutions, and offering guidance to policymakers. By fostering research and education, HEIs nurture democratic principles, combat discrimination, and promote equality, thereby mitigating polarization, writes university researcher Kai Lehikoinen who shares his comments presented at the panel organised as part of the EU’s Research & Innovation Week.
University must fearlessly value interconnectedness between different worlds and allow for opposing views by creating, writing, illustrating, acting, singing, and playing a pluriverse where many worlds can fit, write Tuulikki Laes and Taru Koivisto.
Yliopistotutkijamme Kai Lehikoinen kirjoittaa ELIA Leadership Symposium -tapahtuman annista.
Kaikkien lasten ja nuorten tulisi saada kokemus oman musiikin luovasta tuottamisesta, kirjoittaa tutkija Anna Kuoppamäki. G Songlab -biisipajat ovat avoimia ja maksuttomia kaikille oman musiikin tekemisestä kiinnostuneille nuorille.
In the project, the University of the Arts developed and piloted the Wonderful Age course module, which explores the possibilities and well-being effects of participation in arts and culture in eldercare.
Hankkeessa Taideyliopisto kehitti ja pilotoi Ihana ikä -kurssimoduulin, jossa tarkastellaan taiteisiin ja kulttuuriin osallistumisen mahdollisuuksia ja hyvinvointivaikutuksia vanhustyössä.
Tällä viikolla vietetään kansainvälistä musiikkiterapiaviikkoa. Ajankohtaisessa traumatisoituneiden pakolaisten musiikkipsykoterapiassa musiikki ja taide voivat jäsentää asiakkaan sisäistä maailmaa sekä kommunikoida merkityksiä nykyisyyden, menneisyyden ja tulevaisuuden välillä, kertoo dosenttimme Sami Alanne.
Vuorovaikutustyöpaja auttoi osallistujia irti tutuista rutiineistaan kohti uusia toimintamalleja. Samalla se tuotti aineistoa tutkimukseen vastavuoroisesta oppimisesta.
Näyttelijäntaiteen koulutusohjelma ei enää viime aikoina ole ollut se totaalisen valkoinen, perinteisesti ymmärretyn kantasuomalaisuuden linnake, jollaisena se joskus julkisessa keskustelussa on esitetty.
Help us with our research by answering to our survey about coping with the pandemic.
Opetus- ja kulttuuriministeriön erityisavustus on kohdennettu lasten ja nuorten osallistumista taiteeseen ja kulttuurielämään lisäävien hankkeiden toteuttamiseen.
In sociologist Stephen Duncombe and artist Steve Lambert’s recent ESA-Arts keynote ‘Making Art Work’ they argue that all art is instrumental, but to have impact and be æffective requires clarity.
The arts education institutions and the Finnish cultural sector must be open to discussing the abled-bodies’ privileges by facilitating and supporting research and artistic processes that concern and are developed by invisibly disabled neurodiverse persons.
Musiikki ja taide voivat kriisin ja eristäytymisen aikana auttaa pelkoihin ja yksinäisyyden aiheuttamaan ahdistukseen.
Ilmoittautumiset early bird -hinnalla tammikuun loppuun mennessä!
In this blog post Jeremiah Day gives some background and links to his ongoing work with CERADA.
We are looking for musicians whose work embraces both musical and social aims.
Etsimme kyselyyn muusikoita, jotka ovat työskennelleet viime vuosina jonkin ryhmän parissa tavoitteenaan edistää sekä musiikillisia että sosiaalisia päämääriä.
In the current circumstances the ESA-Arts 11th midterm conference – The Social Effects of Art is postponed until March 2021.
ESA-Arts 2020 conference will be held in Helsinki 8–11 September 2020.
Kehon liike on kulttuurisesti määrittynyttä.
Mitä johtajat ja näyttelijät voivat oppia toisiltaan?
Historic narratives influence on how we think about what “real” artists are supposed to do for living.
Monialaisen yhteistyön kehittäminen koulujen ja taidelaitosten välillä edellyttää eri ammattilaisten kokemusten tarkastelua.
Taidekasvatuksen tutkimusverkosto CERADAn blogista löydät verkoston uutiset, tapahtumat ja puheenvuorot. Verkoston tutkijat kirjoittavat taidekasvatuksen tutkimuksesta sekä taidealan korkea-asteen koulutuksen tutkimusperustaisesta kehittämisestä. Tutkimusverkosto on osa Taideyliopiston Tutkimusinstituuttia.
Research network CERADA’s blog offers news and views about how research into arts education can have an impact on society. CERADA researchers at Uniarts Helsinki blog about their work. The research network is part of Uniarts Helsinki Research Institute.