Latest blog posts
What's happening in the Uniarts Helsinki's blogs right now.
What's happening in the Uniarts Helsinki's blogs right now.
Choreographer Anna Maria Häkkinen writes about the big stage workshop organized at the Erkko Hall of Dance House Helsinki 15.10.2025.
The 12th meeting of the Nordic Choreographic Platform in Stockholm centred around the theme “Creating within Shifting Cultural Policies”.
Mia Finne, lärare inom småbarnspedagogik och speciallärare, undersöker hur scenkonst kan stärka förskolebarns matematiska färdigheter. Studien visar att scenkonstbaserad undervisning är lika effektiv som traditionell – och kan väcka barnens kreativitet och engagemang.
Paulina Latva (@pauliinalatva) discusses how the Dance Pedagogy Master’s program can shape a professional dance career and influence the world.
The NCP development seminar was held at Hanasaari in August 2025.
Doctoral project of Myra Pranajaya
Doctoral project of Antti Snellman
The new LAPS master’s students have begun their studies in August.
Siiri gains a wide perspective of humanities and culture through the lens of music and shares her experience at an internship with Helsinki Urban Art.
Doctoral project of Jasper Koekoek.
Tuuli shares her journey into, and experience studying, music education at Sibelius Academy, including her background, the program’s structure, and current issues in the field.
First-year student Anna Korolainen Crevier discusses the unique double degree program and her research into how pleasure and playfulness can unlock creativity.
Students Matilda and Yesol explain how the program provides the skills for all the creative, managerial, and entrepreneurial work that happens behind the scenes.
Torstaifoorumi järjestetään pääsääntöisesti Musiikkitalon Sibelius-Akatemian kokoushuoneessa S3101 (Töölönlahdenkatu 16, Helsinki). Torstaifoorumiin on mahdollista osallistua myös etänä Zoomissa (edellyttää ennakkoilmoittautumista), ja tilaisuudet ovat kaikille avoimia.
Over the course of the week the participants will share and discuss their individual doctoral research projects.
Professor Mieko Kanno reflects on the bacbground of the new International Prize for Artistic Research in Music
Co-creation with external stakeholders: An example from the creative sectors
This blog post breaks down some of the widespread misconceptions and biases regarding gifted individuals that are firmly held by an excessive number of members within society. Gifted students are often forgotten in conversations that aim to be inclusive. Let’s make sure that inclusion truly means everyone—including the gifted.
I denna bloggtext delar Nina Dahl-Tallgren, projektchef och forskare vid Konstuniversitetets Teaterhögskola, exempel på hur scenkonst kan fungera som ett konstnärligt ämne i sin egen rätt. Genom fantasifull lek i förskolan, improvisation och cirkusövningar i årskurs 4 och historiska gestaltningar i årskurs 7 får eleverna utforska både världen och sig själva – med hela kroppen och alla sinnen.
“Jag har lärt mig att jag faktiskt har bra egenskaper.” I denna bloggtext delar Nina Dahl-Tallgren, projektchef och forskare, med sig av tre exempel på hur scenkonst i undervisningen kan stärka barns och ungas självbild, empati och sociala färdigheter. Genom lek, rolltagande och reflektion blir scenkonsten ett kraftfullt verktyg i skolans värdegrundsarbete.